Gurdeep Sappal resigns as Rajya Sabha TV CEO

Postado Agosto 13, 2017

Founded in 2008, Rajya Sabha TV is owned and operated by Rajya Sabha and covers the proceedings of the upper house of the Parliament.

Technocrat Shashi Shekar Vempati took over as the CEO of Prasar Bharti in June he is the first non-Indian Administrative Service (IAS) officer to head the public broadcaster which runs Doordarshan (DD) and All India Radio (AIR).Formerly as CEO of online media firm "Niti Digital", he had played a pivotal role in Prime Minister Narendra Modi's digital campaign for the 2014 Lok Sabha elections.

In an order today, the Rajya Sabha secretariat directed Sappal to hand over the charge of CEO of Rajya Sabha TV to Vempati. Sappal, also the officer on special duty to the vice-president of India, resigned earlier in July.

In a move that is being seen as an attempt by the government to consolidate its broadcasting assets, Shashi Shekhar Vempati, the CEO of Prasar Bharati, was on Friday given the additional charge of CEO Rajya Sabha Television. In 2008, the Rajya Sabha chose to start its own 24x7 TV channel. In a post on Twitter, A. Surya Prakash, chairman at Prasar Bharati congratulated Vempati and hinted that Rajya Sabha clean-up is on the cards.

Sappal's resignation, submitted on 11 August, was accepted by Rajya Sabha chairman Venkaiah Naidu with effect from 12 August. The channel's operations were also under fire for a much higher budget than its counterpart, the LSTV.